- W celu założenia konta użytkownika Praca.gov.pl wchodzimy na stronę https://www.praca.gov.pl i wybieramy funkcję Rejestracja konta. Możliwość samodzielnego założenia konta posiadają użytkownicy dysponujący Profilem Zaufanym lub kwalifikowanym podpisem elektronicznym. (W załączeniu instrukcja dotycząca założenia Profilu Zaufanego).

- Wybieramy metodę rejestracji konta. W sytuacji, gdy posiadamy Profil Zaufany, wybieramy: Rejestruj konto i zweryfikuj przez login.gov.pl.

- Wprowadzamy/ weryfikujemy poprawność danych użytkownika wprowadzonych w sposób automatyczny.

- Następnie uzupełniamy dane kontaktowe, dane konta (tj. login i hasło) oraz Inne informacje.

- Zapoznajemy się z Regulaminem Praca.gov.pl, potwierdzamy to poprzez zaznaczenie oświadczenia a także wyrażamy zgodę na przetwarzanie danych osobowych. Następnie naciskamy przycisk Zatwierdź.

- Zakończenie procesu zakładania konta użytkownika potwierdzane jest stosownym komunikatem prezentowanym na ekranie oraz informacją przesłaną na adres e-mail wprowadzony w danych kontaktowych.
